Sinds 2012 gaan een aantal leden van de Groep Y-cie in de vakantieperiode naar de Eifel.
Dit jaar, 2026, dus voor het vijftiende achtereenvolgende jaar.
Het ene jaar is de groep groter dan het andere jaar, ook de samenstelling wisselt regelmatig,
maar steeds ontmoet men elkaar op dezelfde camping in Heimbach.
De één gaat voor een lang weekend, de ander één of zelfs meerdere weken.
Overdag gaat men soms individueel, soms gezamenlijk op stap,
terwijl een ander soms weer lekker blijft luieren op de camping.
's-Avonds zit men meestal gezamenlijk rond een kampvuur.
 
Vrijheid - blijheid, ieder doet z'n eigen ding.
 
Met hoeveel personen we dit jaar weer gaan ........... waarschijnlijk een stuk of 14.